Тарих

Қазақстандағы әскери-өнеркәсіп кешені

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 9. 3. 1. 1 - қоғамдық саяси өмірдің ерекшеліктерін түсіндіру және өзіндік интерпретация жасау, 9. 3. 2. 1 – XX ғасырдың II жартысындағы әскери - өнеркәсіп кешендерінің...
Қазақстандағы әскери-өнеркәсіп кешені

Пәні: Қазақстан тарихы
ҰМЖ тарауы: 



Мектеп: №77 Тұран ЖОМ
Мұғалімнің аты - жөні: Н. Рахимтаева 



Күні: 
Сынып: 9



Қатысқан оқушылар саны: 18



Қатыспаған оқушылар саны: 18



Сабақтың тақырыбы:



Қазақстандағы әскери - өнеркәсіп кешені.
 Зерттеу сұрағы: Неліктен Қазақстан ядролық сынақтар алаңына айналды.



Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)



9. 3. 1. 1 - қоғамдық саяси өмірдің ерекшеліктерін түсіндіру және өзіндік интерпретация жасау,
9. 3. 2. 1 – XX ғасырдың II жартысындағы әскери - өнеркәсіп кешендерінің
 Қазақстанға тигізген зардаптарын талдау.



Сабақ мақсаты



Барлық оқушылар: Қазақстаннан Қару - жарақтың қандай түрлерінің шыққанын біледі.
Оқушылардың басым бөлігі: Оқушылар картадан сынақ алаңдарының орналасқан жерін көрсетеді, Қазақстан жерінде салыған сынақ алаңдары салыну себебін анықтайды.
Кейбір оқушылар: XX ғасырдың II жартысындағы әскери - өнеркәсіп кешендерін, Қазақстанға тигізген зардаптарын нақты деректерін дәлелдейді. 



Бағалау критерийі



-- Кешендерді салу кезіндегі Семейдегі, Байқоңыр өңірінің экологиялық жағдайын анықтайды.
-- Қоғамдық саяси өмір ерекшеліктерін саралау және Республикада туындаған экологиялық зардаптарды айта алады.
- Әскери - өнеркәсіп кешендерінің қазіргі жағдайы туралы айтып өзіндік баға береді.
 - Картадан әскері – өндірістік кешендерді, Байқоңыр, Семей полигоннын көрсетеді.



Тілдік мақсаттар



Айтылым, тыңдалым, оқылым жазылым дағдысын қалыптастыру
Айтылым оқылым бойынша ұсыныстар: Қазақстандағы әскери - өнеркәсіп кешені мәтінмен таныса отырып пікір айта аладі.
Тыңдалым бойынша ұсыныстар: Семей полигоны тұралы бейне тасма
Жазылым бойынша ұсыныстар
Термин және тірек сөздер



Пәнге қатысты лексика мен терминология:
әскери қару - жарақ, құрал - жабдық және басқа әскери өнімдер өндіретін кәсіпорындар кешені.
Терминдер; ведомство, ғарыш,, байқоңыр, полигон.








Сыныптағы диалог/ жазылым үшін пайдалы бірліктер
Талқылауға арналған тармақтар: Полигон зардабын тартқан Семеймен іргелес жатқан аймақтар?
Сіз неліктен..... екенін айта аласыз ба?
Неліктен Қазақстан ядролық сынақтар алаңына айналды?
Жазылым /диалогқа қажетті тіркестер: Әскери - өндірістік кешен.
 Ведомство, ғарыш,, Байқоңыр, полигон.



Құндылықтарға баулу



Соғыстан кейігі экономиканы әскерилендірудің барысы туралы мәлімет беріп жетістіктерімен зардаптары жайлы жан - жақты мағлұматтар беру.
 Қазақатан аумағында адам денсаулығына зиян кетіре отыра салынған көптеген әскери құрылыстың қауырт жүргізілуі себептер мен салдарын айқындау.



Пәнаралық байланыстар



 Дүниежүзі тарихы.
 География.



Ойлау дағдылары



Білу. Түсіну. Қолдану.



Алдыңғы білім



Соғыстан кейінгі Қазақ КСР - ның әлеуметтік - экономикалық дамуы.



Сабақ барысы



Сабақтың жоспарланған кезеңдері



Сабақтың жоспарланған жаттығу түрлері.



Ресурстар



Сабақтың басы
10 минут



1. Ұйымдастыру кезеңі:
Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу, ынтымақтастық атмосферасын қалптастыру.
. Психологиялық ахуал қалыптастыру:
«Мазаика» әдісі әрқылы топқа бөлемін
1 - топ. Полигон
2 - топ Байқоңыр
Үйтапсырмасын сұрау:
Оқушылардың белсенділігін арттыру мақсатында «Тілші» әдісі арқылы “КСРнің әлуметтік – экономикалық дамуы» тақрыбын сұраймын. Қортындыға арналған сұрақтар қойылады.
1. Ауыл шаруашылығында әміршіл - әкімшіл жүйесінің рөлі қандай болды?
2. Соғыстан кейінгі ауыл шаруашылығының жағдайы қандай болды?
3. Сталин қай жылы қайтыс болды?
4. 1950 жылы республикадағы коммунистердің саны?
5. Қай жылы ақша реформасы жүргізілді?
6. Республиканың ауыл шаруашылығы қалай
7. Нешінші жылдары калхоз совхоздардағы мал басын көбейту мақсатымен ауыл тұрғындарынан ірі қара мал алына бастады? дамыды?
 8. Қазақстан кәсіподақтарының республикалық
I конференциясы қай жылы өтті?
«Тілші» әдісін қолданудағы мақсатым: өткен сабақты пысықтау арқылы оқушылардың көшбасшылық қабілетін өзін және сыныптастарын бағалау дағдыларын, оқушы мен оқушы арасындағы диологты дамыту және белсенділігімен қызығушылығын арттыру.
ҚБ. Сөздік бағалау(ауызша кері байланыс).
ҚБ ды пайдаланудағы мақсатым:
 Оқушыны сұрақтарға дұрыс, әрі жылдам жауап бергені үшін мадақтау арқылы ауызша кері байланыс орнату. Осыған орай оқушылар берілген материалды немесе мағлұматты сәтті ұққандары жайлы түсіне алады.



Қима суреттер арқылы топқа біріктіру.








Сабақтың ортасы 
25 минут



«Ыстық орындық» әдісі
Жаңа сабақты бастамас бұрын оқушыларға ой қозғайтын, түрткі болатын сұрақтар қою арқылы сабақтың тақырыбын ашып оқу мақсаттарымен таныстырамын.
1. Полигон дегеніміз не?
2. Адамзат тарихында ғарышқа кім, ұшты?
«Ыстық орындық» әдісін пайдаланудағы мақсатым:
 Оқытуда оқушы белсенділігін арттырумен қатар әр оқушының мүмкіндіктерін, қабілеттерін, қызығушылықтарын анықтау



Ыстық орындық



Семей полигоны туралы бейне таспа қоямын.








“Стоп кадр» әдісі
Тапсырма; Қазақстан қай жылы экалогіялық апат аймағына айналды?
Невада - Семей қозғалысының жетекшісі кім?
Полигонды жабу тұралы жарлыққа Н. А. Назарбаев қашан қол қойды.
ҚБ;” плюс, минус керемет”
ҚБ мақсаты; талқылауды демеуге арналған кинестетикалық әдіс; оқушылар корген бейне таспаны топмен талқылайды 








Оқулықпен жұмыс.
«Ойлан, жұптас, талқыла» әдісімен жаңа тақырыпты өздігінен меңгеру. Мәтінмен танысып, жұпта топта талқылап сынып алдында айту.
1 - топ. Семей полигоны, жұптық жұмыс.
1. Семей ядролық полигонында ең алғашқы сынақ өткізілген жыл?
2. Қоғамдық саяси өмірдің ерекшеліктерін түсіндіру және өзіндік интерпретация жаса
3. Қоғамдық саяси өмір ерекшеліктерін саралап, Республикада туындаған экологиялық зардаптарды анықта?
2 - топ. Байқоңыр ғарыш айлағы. Кестемен жұмыс
- Ғарыш айлағы, одан ұшырылған зымырандар саны.
- Қазақстан аумағындағы әскери мақсаттағы сынақ алаңдарының орналасқан жерін көрсетеді.
.
ҚБ. «2 жұлдыз, 1 тілек» әдісі.
 «2 жұлдыз, 1 тілек» әдісін пайдаланудағы Мақсатым: топтардың өзара бағалауы. Әр топ келесі топтың жұмысына 2 пікір айтады және 1 тілек білдіреді. Осылайша топтар бағаланады.



Оқушы өз бетімен оқиды, жұпта талқылайды, топпен бірлесе тапсырманы орындайды.


Сынақ алаңының аты, жасалын
 Ядролық жарылыстар



Ғарыш
Айлағы,
 Одан ұшырылған зымырандар саны















Сабақтың соңы
10минут.



Қалыптастырушы бағалау тапсырмасы: 
Оқушылардың деңгейіне байланысты тапсырма. А, В, С деңгейлі тапсырма.
А - Сынақ алаңының аты, ядролық жарылыстар санын жазады.
В - Қандай қару - жарақ түрлері шыққанын анықтайды.
С - Қазақстан аумғында қорғаныстықтық маңызы бар әскери кәсіпорындарды анықтайды.
А, В, С деңгейлі тапсырмаларды қолданудағы мақсатым: Сыныптағы оқушыларға жаңа сабақ тапсырмасына қатысты деңгейлік тапсырмалар(саралап оқыту тәсілі) беру арқылы бүкіл сынып оқушыларын сабаққа деген қызығушылығымен белсенділігін арттыру арқылы сабаққа түгел қатысуын қамтамасыз ету.
ҚБ:”Озін - озі» бағалау
ҚБ мақсаты: Бұл әдісте қатысушылар өздерінің білімдері жайлы мағлұмат жинайды, оларды талқылап, алға жылжуларына қорытынды жасайды Оқушылар топ мен өзін - өзі бағалайді.
Дескриптор.
- А. Сынақ алаңдарының атын, ядролық жарылыстар санын анықтайды.
- В Республикадағы қару - жарақтың түрлерін анықтайды.
 - С. Қазақстан аумағында қорғаныстық маңызы бар әскери кәсіпорындардың орналасқан жерін анықтайды.








Үйге тапсырма: саралап оқыту тәсілі бойынша А, В, С тапсырмаларын беремін
А. Термин сөздермен жұмыс.
В. Кесте толтыру.
С. Сөзжұмбақ дайыдау.








Сабақ бойынша рефлексия.
БББ кестесі».
Мақсаты;
 Бұл әдіс “ білемін, білдім білгім келеді” деген сөздерден алынған. Бұл кесте үш бөлік.


“ Білемін”



“Білдім”



«Білгім келеді»








































Саралау - сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?
Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?



Бағалау – сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?



Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау



Оқушының белсенділігімен ынтасын арттыру мақсатында 
«Тілші» әдісі
«Ыстық орындық» әдісі
«Ойлан, жұптас, талқыла» қолдана отырып оқушылардың сабаққа деген қызығушылығы арта түседі.
Оқушылардың деңгейіне байланысты тапсырма беру арқылы оқушылардың ынтасын арттыру.



Топқа біріктіру.
Психологиялық ахуал қалыптастыру:
«Мазаика» әдісі
Мақсаты; Сұрақтар топтамасымен жүмыс істеудің құрылымдалған тәсілі және топта жұмыс істеуге мүмкіндік туғызу.
ҚБ. Сөздік бағалау(ауызша кері байланыс).
Оқушыны сұрақтарға дұрыс, әрі жылдам жауап бергені үшін мадақтау арқылы ауызша кері байланыс орнату.
ҚБ: «Ыстық орындық» әдісін пайдаланудағы мақсатым:
Оқытуда оқушы белсенділігін арттырумен қатар әр оқушының мүмкіндіктерін, қабілеттерін, қызығушылықтарын анықтау
“Стоп кадр» әдісі
ҚБ;” плюс, минус керемет”
ҚБ мақсаты; талқылауды демеуге арналған кинестетикалық әдіс
ҚБ. «2 жұлдыз, 1 тілек» әдісі.
«2 жұлдыз, 1 тілек» әдісін пайдаланудағы мақсатым: топтардың өзара бағалауы Әр топ келесі топтың жұмысына 2 пікір айтады және 1 тілек білдіреді. Осылайша топтар бағаланады.
ҚБ:»Өзін - озі» бағалау Оқушылар топ мен өзін - өзі бағалайді.



Денсаулық сақтау педагогикасын, СЭС талаптарын сақтау.
 Топқа бөлінген кезде қауіпсіздік ережелерін оқушылардың дұрыс отыруын сақтау туралы ескертіледі.



Қорытынды бағамдау
Қандай екі нәрсе табысты болды/оқытуды да, оқуды да ескеріңіз?

 
1.
Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды/оқытуды да, оқуды да ескеріңіз?

 
1.
2.
Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?
  
Пікір қалдыру (0)

Пікірлер:

Басқа материалдар: