Сабақ жоспарлары / Информатика

Информатика пәнінен 8 - сыныпқа арналған сабақ жоспарлары

Информатика пәнінен 8 - сыныпқа арналған сабақ жоспарлары.
Информатика пәнінен 8 - сыныпқа арналған сабақ жоспарлары

Пән аты:    Информатика 
Класы:  8 «А», 8 «Б», 8 «В»

Сабақтың тақырыбы: ЕТ кабинетіндегі жұмыс тәртібі мен қауіпсіздік техникасының ережелері. 
Электр тогымен зақымданған жағдайда алғашқы дәрігерлік көмек көрсету. Көз талғанда жасалатын   жаттығулар. Жұмыс орнын пайдалануды есепке алу журналы. 

Программалық               Жұмыс орнын пайдалануды есепке алу журналы. Қауіпсіздік техникасы                           
дидактикалық                 бойынша нұсқау алуды тіркеу журналы. Өрт сөндіру құралдары. 
қамтылуы:                       Жұмыс  дәптері.

Сабақ мақсаты:                1. Есептеуіш техникасымен жұмыс істеу кезіндегі қауіпсіздік техникасы ережелерімен таныстыру. Компьютер сыныбында өзін-зі алып жүру ережелерімен таныстыру. Төтенше жағдайлардағы іс-әрекет ережелерімен таныстыру. 
2. Оқушылардың өздерін кабинетте ұстау, қауіпті жағдайларда көмек көрсете білу қабілеттерін дамыту.
3. Оқушыларға эстетикалық тәрбие беру.

Сабақтың типі:  Практикум элементтері бар көрсетіп  түсіндіру сабағы.                   
Білім мен білікке               Оқушы білуі тиіс:
қойылатын талаптар      -   ЕТ-пен жұмыс істегендегі қауіпсіздік техникасының ережелерін;
-компьютер сыныбындағы іс-әрекет ережелерін;
-қауіпті жағдайдағы іс-әрекет ережелерін.               
Оқушының меңгеруі тиіс білігі:
                                             -  көз талғандағы жаттығуларды жасауды;
                                             -  өрт сөндіргішті қолдануды;
                                             - жұмыс орнын пайдалануды есепке алу журналын толтыруды; 
                                             - статикалық кернеу әсерін кетіру жаттығуларын орындауды.

Сабақтың барысы:    I. Ұйымдастыру кезеңі
II. Үй тапсырмасын тексеру
                                      III. Жаңа сабақты түсіндіру
1. ҚАУІПСІЗДІК ТЕХНИКАСЫНЫҢ ЕРЕЖЕЛЕРІ
Қауіпсіздік техникасы ережелерін мына пункттерге бөлуге болады: 
1) жалпы; 
2) ДК-де   жұмысты бастау алдында; 
3) жұмыс істеу   кезінде 
4) авариялық жағдайларда жағдайлардағы, 
5) жұмысты   аяқтағанда
Жалпы қауіпсіздік талаптары:
1.Мұғалімнің рұқсатынсыз құрал-жабдықтарды орнынан қозғауға, сымдарға, розеткаларға, штепсельдің айырына, штекерге тиісуге  тыйым салынады.
2.Мұғалімнің рұқсатынсыз компьютерлік сыныпқа кіруге және одан шығуға болмайды
3.Мұғалімнің рұқсатынсыз сынып ішінде жүруге болмайды.
4.Дербес компьютерде су қолмен және су киіммен жұмыс істеуге болмайды
5. Корпусы мен сымдардың бүтіндігі бұзылған (ашық) ДК-де жұмыс істеуге тыйым салынады
6.Үстелге, ДК-дің жанына сөмке, портфель, кітап қоюға болмайды. Үстелде  тек қалам мен дәптер ғана жатуы тиіс
7.Пернетақта үстіне ештеңені қоюға болмайды
8.Компьютерлік сыныпта жүгіруге, ойнауға, жолдастарыңның көңілін қажетсіз аударуға, бөгде жұмыстарды істеуге тыйым салынады.

Дербес компьютерде жұмыс істеуді бастау алдында қойылатын  қауіпсіздік талаптары
1.ДК электр тогына қосылмаған жағдайда сымдардың, ДК-дің корпусының бүтіндігін және айыру (изоляция) бұзылмамағанын қарап шығып, олардың дұрыс жағдайда екендігіне көз жеткізу керек.
2.Жұмыс кезінде оларға тие бермеу үшін, сымдар сальбырап тұрмауына көңіл бөлу керек.
3.Жұмыс орнын пайдалануды есепке алу журналына белгі қою керек.

Дербес пайдаланылатын компьютер жұмысы кезіндегі қауіпсіздік талаптары
1.ЭЕМ жұмыс істеу кезінде көздің экраннан ең қолайлы қашықтығын (60-70см) сақтау керек. Мүмкін қашықтық -50см.
2.Келушілер кіргенде оқушылардың орнынан тұруының қажеті жоқ.
3.Көз талғанда немесе шаршағанда орнынан тұрмай  көзді дем алдыратын бірнеше жаттығу орындау керек.
4.Оқушылар электр тогымен зақымданғанда алғашқы медициналық көмек көрсету әдістерін, өрт сөндіргішпен жұмыс істеу және өрт сөндіру әдістерін білуі керек. 
5.Оқушылар көзді дем алдыру жаттығуларды білуі керек.

Апат (төтенше ) жағдайлардағы қауіпсіздік талаптары
1.ДК-де жұмыс істеу барысында ақауларын бйқағанда, түтін немесе әдеттен тыс дыбыстар  пайда болғанда жұмысты тоқтатып, аппаратураны өшіру және оқытушыға   хабарлау керек. 
2.Қажет болса, өртті сөндіруге көмектесу керек.
3.Қажет болса, электр тогынан зақымданғандарға алғашқы көмек көрсету керек.
4.Компьютер сыныбында өртті сумен өшіруге болмайтынын білуі керек. Мұнда құмды немеса көбікті өрт сөндіргішті пайдалануға болады.
5.Егер зақымданған адам электр тогының әсерінде болса, оны жалаңаш қолмен ұстауға болмайтынын білу керек. Зақымданушы электр тогын өткізбейтін материалдарды пайдаланып босатуға болады.

ДК-де жұмысты аяқтау қауіпсіздігінің талаптары
1.Аппаратураны оқытушының нұсқауымен өшіру керек.
2.Жұмыс орнын ретке келтіру керек.
3.Жұмыс орнын пайдалануды есепке алу журналында белгі қою керек

3. ТАПСЫРМАНЫ ЖҰМЫС ДӘПТЕРІНДЕ ОРЫНДАУ КЕРЕК.
Төмендегі әрекеттердің орындауға болатындарын жасыл қарындашпен, ал орындауға болмайтындарын қызыл қарындашпен бояңдар да, сөйлемдердің мағынасына қарай «болады» немесе «болмайды» сөздерін қосып жазыңдар.

Мұғалімнің рұқсатынсыз информатика кабинетіне кіруге болмайдыКомпьютер сыныбына сабырлықпен кіріп өзіңнің жұмыс орнына отыруға боладыИнформатика кабинетінде сырт киіммен жүруге болмайды
Компьютердің көзге түсерлік ақауы немесе бұзылған жері жоқ екеніне көз жеткізуге боладыКомпьютер сыныбына кірерде бір-біріңді есікте итермелеуге болмайдыКомпьютердің көзге түсетін ақауларын көрсеңдер мұғалімге хабарлауға болады
Байланыстырушы сымдардың ажыратылатын жеріне тиісуге болмайдыКомпьютерде жұмыс істеуді тек мұғалімнің рұқсатымен бастауға боладыЭлектр тогымен жалғанған сымдарға тиісуге болмайды
Сыныпқа басқа компьютерлерден компакт-диск пен дискет алып келуге болмайдыКомпьютердің ақауларын немесе бұзылған жерін өз беттеріңмен жөндеуге болмайдыСабаққа қатысты емес бағдарламаларды немесе ойындарды қосуға болмайды
Компьютерде кір қолмен жұмыс істеуге болмайдыПернетақтаны тоқпақтамай, жай басуға боладыЭкранға және монитордың артқы қабырғасына тиісуге болмайды
Пернетақта пернелерін кернеу қосылғанда ғана басуға боладыКомпьютерде су киіммен немесе су қолмен жұмыс істеуге болмайдыКөзден монитор экранының қашықтығы 60-70 сантиметр болуына болады
Компьютердің құрамдас бөліктеріне заттар қоюға болмайдыЖұмысты аяқтағаннан кейін жұмыс орнын ретке келтіруге боладыМұғалімнің рұқсатынсыз қапшықтар мен файлдарды жоюға болмайды

4. АЛҒАШҚЫ МЕДИЦИНАЛЫҚ КӨМЕК КӨРСЕТУ ӘДІСТЕРІ
Электр тогымен зақымданғанда көмек көрсету:
1.Токты ажырату (тарату тақтасындағы тумблерді өшіру) 
2.Зақымданған адамды электр тогының әсерінен электр тогын өткізбейтін қол астындағы материалдарды пайдаланып босату 
3.Зақымданған адамды қарап шығып, оған зардабының ауырлығына байланысты көмек көрсету 
4.Дәрігерді шақыру (мектептің медпунктінен, 03 жедел жәрдем телефоны бойынша немесе жақын жердегі емдеу мекемесінен) керек.
Күйген кезде көмек көрсету
Адам күйікке шалынған жағдайда:
1.Ауырғанды басатын, тыныштандыратын дәрі (анальгин, валерьянка) беру керек.
2.Күйген жерге дәрі (винилин) жағу керек.
3.Күйген жараның бетіне микроб түспейтіндей етіп, алдымен целлофанмен орап алып, суық суда ұстау керек.
4.Дәрігерді (мектептегі медпункттен, 03 жәрдем телефоны бойынша немесе жақын жердегі емдеу мекемесінен) шақырту керек.
Талып қалғандағы көмек көрсету
Адам талып қалған жағдайда:
1.Талып қалған адамды тегіс жерге шалқасынан, басын солға бұрып жатқызу керек.
2.Дәрігерді  (мектептегі медпункттен, 03 жәрдем телефоны бойынша немесе жақын жердегі емдеу мекемесінен) шақырту керек.
Тынысы тоқтап қалғандығы көмек көрсету
Адамның тынысы тоқтап қалған жағдайда:
1.Адамның аузын ашып тілін көру керек, егер тілі көмекейіне қарай түсіп кетсе – қолмен тартып шығарып қалыпты орнына келтіру керек;
2.Дәрігерді (мектептегі медпункттен, 03 жәрдем телефоны бойынша немесе жақын жердегі емдеу мекемесінен) шақырту керек.
3.Тыныс алуы қалпына келгенше немесе дәрігер келгенге дейін жасанды түрде тыныс алдырту (ауызды ауызға тақап) жасау керек.
IV. Жаңа тақырыпты бекіту
Қауіпсіздік ережелері бойынша бекіту сұрақтары бойынша, сынақ
V. Қорытындылау
Үйге тапсырма 
ЕТ кабинетіндегі жұмыс тәртібі мен қауіпсіздік техникасының  ережелері.   Электр тогымен зақымданған жағдайда алғашқы дәрігерлік көмек көрсету. Көз талғанда жасалатын  жаттығулар. Жұмыс орнын  пайдалануды есепке алу журналы. 
Оқушыларды бағалау


Пән аты:   Информатика    
Класы:  8 «А», 8 «Б», 8 «В»
Сабақтың тақырыбы:   Информатиканың негізгі түсініктері. 
Сабақтың  мақсаты:    
           Білімділігі: Бала бойына бүгінгі тақырыпты өту барысында білімдерін арттыру.
           Тәрбиелігі:  Әр оқушыны іскерлікке, нақтылыққа, ынтымақтылыққа тәрбиелеу.                                                                    
Дамытушылығы:  Оқушының әрбір сабаққа ынтасы мен қабілетін біріктіріп,  
                                                         пәнге деген қызығушылығын арттыру.
Сабақтың түрі:    аралас сабақ
Оқыту  әдістері:    сөздік, көрнекі, практикалық
Сабақтың көрнекілігі:  компьютерлер, интерактивті тақта, электрондық оқулық, топтамалар, т.б.б. 
Оқыту формалары:   жеке, топтық және ұжымдық.
Сабақтың барысы:     
а) ұйымдастыру кезеңі
                          б) сабақ сұрау
                          в) бағалау
                          г) жаңа  сабақ
                          д) бекіту
                          е) үйге тапсырма
                          ж) қорытынды
Қоңырау соғылып сабақ басталған соң балаларды ұйымдастыра отырып сабақты бастаймын. 
Сабақтың өту барысы: 
І. Ұйымдастыру кезеңі.
(7-сыныптағы «Ақпарат» тақырыбы бойынша қайталау сұрақтары)
Ақпарат деген не? 
(Ақпарат- қоршаған орта мен онда болып жатқан процестер туралы хабарлар мен мәліметтер)
Қандай ақпараттық процестерді білесіңдер?
(Ақпараттық процестер дегеніміз –ақпаратты сақтау, беру және оны өңдеу)
Ақпарат қандай қасиеттерге ие болуы тиіс?
(Ақпарат пайдалы, толық, обьективті, жаңа болуы керек).
Ақпаратты өлшеудің қандай бірліктерін білесіңдер?
(Ақпараттың ең кіші бірлігі -1 бит )
1 Байт= 8 бит
1Кбайт (килобайт)=1024 байт
1Мбайт (мегабайт)=1024 кбайт
1Гбайт (гигабайт)=1024 мбайт
Ақпаратты кодтау, кодтушы кесте деген не?
(Ақпаратты кодтау дегеніміз – қандай да бір алфавит арқылы ақпартты кескіндеу Кодтаушы символдар жиынының комбинациялары –кодтаушы кесте деп аталады).
ІІ. Үйге берілген тапсырманы тексеру. 
1.Қауіпсіздік техникасы ережесі туралы не білесіңдер?
2.Қандай алғашқы медициналық көмек көрсету тәсілдерін білесіңдер?
3.Қандай көзді талдырмау және шаршатпау жаттығуларын білесіңдер?
ІІІ. Жаңа тақырыпты түсіндіру.
Информатика ғылым ретінде ХХ ғасырдың ортасында пайда болды. «Информатика» термині 
60-жылдардың ортасында деректерді өңдеу процесін автоматтандыру  туралы ғылым ретінде «Информация» және «Автоматика» сөздерінен пайда болды. Сондықтан оны көздеген мақсатқа компьютердің көмегімен қол жеткізу үшін қолданады. 
Кез келген пән сияқты информатика да ақпараттарды оқып-білудің жалпы пәні ретінде біріктірілетін әр түрлі пәндер жиынтығын ұсынады. Оған жататындар: 
Ø  Ақпараттар теориясы ;
Ø  Кибернетика;
Ø  Жасанды интеллект; 
Ø  Программалау;
Ø  Ақпараттарды қорғау және т.б. 
Адамдар әрқашан өз еңбегін жеңілдетуге тырысты. Ол үшін олар әр түрлі механизмдер мен машиналар ойлап тапты. Бұл құралдар ой еңбегін емес дене еңбегін жеңілдетті.  Қазіргі уақытта дене еңбегімен қатар ой еңбегімен айналысатындардың саны күрт артуда.   Адам өзіне көмекші құрал ретінде ақпараттармен жұмыс істей  алатын сақтау, өңдеу, жылдам іздеу және алмастыру жүргізетін компьютерді ойлап тапты. 
Информатиканың негізгі түсінігі ақпарат болып табылады. Ақпарат терминінің көптеген анықтамасы бар. Ақпарат адамдар мен автоматтар арасындағы мәліметтер, өсімдіктер және хайуанаттар әлемінде сигналдар алмасуды, бір денеден екінші денеге белгілер беруді қамтиды. 
Информатика ақпараттық процестер, технологиялар және ресурстар түсініктерін байланыстырады. 
Ақпараттық процестер деп адамдардың арасындағы қарым-қатынас кезінде техникалық құрылғыларда және қоғамдық өмірде ақпараттарды беру, жинақтау және өңдеу процестерін айтады. 
Ақпаратты беру. Ақпарат, негізінен, пайдаланушыға сигнал арқылы беріледі. Ақпараттың нақты немесе жорамал бейнесін алу ақпаратты беру деп аталады. 
Ақпаратты сақтау.    Ақпаратты сақтаудың әр түрлі тәсілдері бар.  Мысалы, ежелгі заманда ақпаратты үңгірлердің қабырғасында, папируста сақтаса, типографиялық қондырғыны ойлап тапқаннан кейін кітаптарда сақталатын болды. Қазіргі кезде ақпаратты әр түрлі электрондық тасымалдаушыларда сақтауға болады. 
Информатикада ақпаратты өңдеу деп  ақпараттарды бір түрден екінші түрге қатаң ережелер арқылы кез келген түрлендіруді айтады. 
Нақты бір техникалық құралдарды қолдану арқылы  ақпараттарды жинақтау, өңдеу және беру технологиясы ақпараттық технологиялар деп аталады. 
Қоғамның дамуында информатиканың алатын орны орасан зор. 
ІV. Сабақты бекіту. 
1.Информатика дегеніміз не?
2.Информатика нені оқытады?
3.Ақпарат сөзін қалай түсінесіз?
4.Ақпараттық процесс дегеніміз не?
Жаңа сабақты бекіту: Ол үшін балаларға жаңа сабақтан бірнеше сұрақтар қоя отырып сабақты аяқтаймын.
Үйге тапсырма:      §1.1 тақырыпты оқу. 
Сабақты қорытындылау: Жаңа материалды пысықтау, оқушылардың меңгерген білімдерін талдау, бағалау.


Пікір қалдыру (0)

Пікірлер: