Сабақ жоспарлары / Қазақ тілі мен әдебиеті
Нүкте. Леп белгісі - Қазақ тілі, 9 сынып
Сабақтың тақырыбы: Нүкте. Леп белгісі
Сабақтың мақсаты: Нүктенің «пунктиум» сөзінен алынғандығы, хабарлы сөйлемнен, жай, лепсіз айтылған бұйрық, тілек мәнді.
Сөйлемдерден кейін қойылатындығы туралы түсінік қалыптастыру. Сауатты жазуға баулу.
Әдіс-тәсілдер: сұрақ-жауап, түсіндірме, тәжірибе жұмыстары.
Көрнекілік: сызба , интерактивті тақта
Сабақтың түрі: дәстүрлі, аралас
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі:
2. Үй тапсырмасын тексеру. «Адами асыл қасиеттер» тақырыбындағы эссені оқу.
3. Жаңа сабаққа әзірлік
4. Жаңа сабақ кезеңі
Кестемен жұмыс (түсіндіру)
НҮКТЕ
Лепті сөйлем –белгілі шындық құбылыс туралы,белгілі субьект жайында айтушының эмоциялық қатынысын ,сезімін,көңіл күйін үстемелей не арнайы білдіретін сөйлемдер.
Леп белгісінің қойылатын орындары:
1.Көтеріңкі дауыспен айтылған лепті сөйлемдерден соң қойылады. М:Қош келдің,ағатай!
2.Тілек ,өтініш,алғыс,бұйрық,зекіру,зіл сазындағы бұйрықты,алғыс, бата сөйлемдерден кейін қойылады.Мысалы:Болды!Тоқтат!
3.Ұранды және ерекше мәнмен көтеріңкі айтылған атаулы сөйлемдерден кейін қойылады.М:Бірлік жасасын!
4.Көтеріңкі дауыспен айтылған қаратпа,одағай және жоқ,иә сөздерінен кейін қойылады.М:Алақай!Айтқам жоқ!
5.Сәлемдескенде айтылатын сұраулы щылауы бар сөздерден кейін,сұрау мәнін білдірмейтін қандай,неткен есімдіктері таңдану,қуануды білдіріп тұрса леп белгісі қойылады.М:Есенсіз бе?
Талдау жұмысы
1.Туу бұл үлкен сыйлық қой,ақсақал!(леп,көтеріңкі леппен)
2.Қыран болатынын қайдан білесіз?(сұрау мәнде)
3.Қарт балапанның кішісін мақтады.(хабарлау мәнде)
Тапсырмалар. 1-тапсырма.
1-топқа.Мына сөйлемдерді талдау ,сүйсіну,қуаныш мәнде қарастырыңдар.
1.Танауыңды жарған хош иісті гүл........
2.Қос аққу бізге қарай жүзіп келеді.
3.Ертеңінде ерекше бір әсем үлкен ояндық.
2-топқа.Мына сөйлемдерді ренішті ,қорқынышты ,өкінішті етіп құрыңдар.
1.Атамыз қазақ аққуды қадірлейді..........
2.Көл бетінен қорқынышты еш нәрсе байқалмайды.......
3.Тағы да үнсіз Жалынкөлге тесіне қарады......
3-топқа.кесте толтыру.
БҰЙРЫҚТЫ СӨЙЛЕМ
Тәжірибе жұмыстары:
123-жаттығу.Жай , атаулы, толымды, толымсыз, сөйлемдердің ара жігін тауып, нүкте қойыңдар, келесі сөйлемдерді бас әріппен жазыңдар.
124-жаттығу. Нүкте қойылмаған жай сөйлемдер мен құрмалас сөйлемдердің ара жігін тауып , нүкте қойыңдар.
125-жаттығу.Нүктенің қойылу себебін түсіндіріңдер.Қарамен жазылған сөздерге морфологиялық талдау жасаңдар.
1-топқа.
138- жаттығу. Леп белгісін қажет ететін сөйлемдерді теріп жазыңыз, тыныс белгісін қойыңыздар.
2-топқа.
141-жаттығу.Сөйлемдердің мағынасын толықтыру үшін төмендегі сөздердің тиістісін қойып көшіріңдер.Қандай тыныс белгісі қажет?
3-топқа.
142-жаттығу. Берілген тақырыптар бойынша әңгіме құрастырыңдар.
Бекіту үшін: сонымен нүкте драмалық шығармаларда кейіпкер атынан кейін қойылады.
Үйге тапсырма: 126-жаттығу.«Кітапханада» тақырыбында диолог құру
147-жаттығу, 148-жаттығу.
Сөйлемдерден кейін қойылатындығы туралы түсінік қалыптастыру. Сауатты жазуға баулу.
Әдіс-тәсілдер: сұрақ-жауап, түсіндірме, тәжірибе жұмыстары.
Көрнекілік: сызба , интерактивті тақта
Сабақтың түрі: дәстүрлі, аралас
Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі:
2. Үй тапсырмасын тексеру. «Адами асыл қасиеттер» тақырыбындағы эссені оқу.
3. Жаңа сабаққа әзірлік
4. Жаңа сабақ кезеңі
Кестемен жұмыс (түсіндіру)
НҮКТЕ
Негізгі қызметі:
| Қосымша қызметі:
|
Лепті сөйлем –белгілі шындық құбылыс туралы,белгілі субьект жайында айтушының эмоциялық қатынысын ,сезімін,көңіл күйін үстемелей не арнайы білдіретін сөйлемдер.
Леп белгісінің қойылатын орындары:
1.Көтеріңкі дауыспен айтылған лепті сөйлемдерден соң қойылады. М:Қош келдің,ағатай!
2.Тілек ,өтініш,алғыс,бұйрық,зекіру,зіл сазындағы бұйрықты,алғыс, бата сөйлемдерден кейін қойылады.Мысалы:Болды!Тоқтат!
3.Ұранды және ерекше мәнмен көтеріңкі айтылған атаулы сөйлемдерден кейін қойылады.М:Бірлік жасасын!
4.Көтеріңкі дауыспен айтылған қаратпа,одағай және жоқ,иә сөздерінен кейін қойылады.М:Алақай!Айтқам жоқ!
5.Сәлемдескенде айтылатын сұраулы щылауы бар сөздерден кейін,сұрау мәнін білдірмейтін қандай,неткен есімдіктері таңдану,қуануды білдіріп тұрса леп белгісі қойылады.М:Есенсіз бе?
Талдау жұмысы
1.Туу бұл үлкен сыйлық қой,ақсақал!(леп,көтеріңкі леппен)
2.Қыран болатынын қайдан білесіз?(сұрау мәнде)
3.Қарт балапанның кішісін мақтады.(хабарлау мәнде)
Тапсырмалар. 1-тапсырма.
1-топқа.Мына сөйлемдерді талдау ,сүйсіну,қуаныш мәнде қарастырыңдар.
1.Танауыңды жарған хош иісті гүл........
2.Қос аққу бізге қарай жүзіп келеді.
3.Ертеңінде ерекше бір әсем үлкен ояндық.
2-топқа.Мына сөйлемдерді ренішті ,қорқынышты ,өкінішті етіп құрыңдар.
1.Атамыз қазақ аққуды қадірлейді..........
2.Көл бетінен қорқынышты еш нәрсе байқалмайды.......
3.Тағы да үнсіз Жалынкөлге тесіне қарады......
3-топқа.кесте толтыру.
БҰЙРЫҚТЫ СӨЙЛЕМ
мысалдар | Жасалу жолы | мағынасы |
Ал түсіңдер,неге тұрсыңдар! Одан да бір ән салшы,бауырым! Ешкім ешқайда кетпесін! | Бұйрық райдың 2-жағы, -шы,-ші жұрнағы арқылы Бұйрық райдың 3-жағы | Талап ету,тоқтау салу,сес көрсету Ескерту,өкініш,ұсыныс жасау Сақтандыру,тоқтау салу |
Тәжірибе жұмыстары:
123-жаттығу.Жай , атаулы, толымды, толымсыз, сөйлемдердің ара жігін тауып, нүкте қойыңдар, келесі сөйлемдерді бас әріппен жазыңдар.
124-жаттығу. Нүкте қойылмаған жай сөйлемдер мен құрмалас сөйлемдердің ара жігін тауып , нүкте қойыңдар.
125-жаттығу.Нүктенің қойылу себебін түсіндіріңдер.Қарамен жазылған сөздерге морфологиялық талдау жасаңдар.
1-топқа.
138- жаттығу. Леп белгісін қажет ететін сөйлемдерді теріп жазыңыз, тыныс белгісін қойыңыздар.
2-топқа.
141-жаттығу.Сөйлемдердің мағынасын толықтыру үшін төмендегі сөздердің тиістісін қойып көшіріңдер.Қандай тыныс белгісі қажет?
3-топқа.
142-жаттығу. Берілген тақырыптар бойынша әңгіме құрастырыңдар.
Бекіту үшін: сонымен нүкте драмалық шығармаларда кейіпкер атынан кейін қойылады.
- Кейіпкерлердің айтқан сөзіне тікелей қатысы жоқ, автордвң түсінігі ретінде айтылған ремаркадан кейін жақша ішінде нүкте қойылады. Айғаным. Ой, бағалы сыйлық екен! (қорапты үстел қоя салды)
- Жазуда кісі аттары, газет-журнал атаулары, басқа да сөз тіркестері шартты түрде қысқартылған жағдайда, әрбір әріптен, не буыннан кейін нүкте қойылады.
- бас әріптерден және буындардан қысқарған сөздердің әріптерінің немесе буындарының арасына нүкте қойылмайды. (ҚазМУ, ҚазҰТУ).
- Ұзындық, көлем өлшемдерінің қысқартылунан кейін нүкте қойылмайды. (км, м, см, га,л)
Үйге тапсырма: 126-жаттығу.«Кітапханада» тақырыбында диолог құру
147-жаттығу, 148-жаттығу.
Пікір қалдыру (0)
Пікірлер:
Ұқсас жаңалықтар: