Сабақ жоспарлары / Қазақ тілі мен әдебиеті
Тіркесті сөздер - Қазақ тілі, 6 сынып, 19 - сабақ
Сабақтың тақырыбы: Тіркесті сөздер.
Мақсаты: Білімділік: Тіркесті сөздер, олардың жазылуы туралы толық мағлұмат беру. Тіркесті сөздерге қандай сөздер жататындығы туралы мәлімет.
Дамытушылық: Жаттығу жұмыстары арқылы ойын, есте сақтау қабілеттерін, іскерлік белсенділігін дамыту.
Білімділік: Ұқыптылыққа, саналылыққа баулу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты меңгеру.
Сабақтың әдісі: сұрақ жауап, түсіндіру, баяндау, тақтамен, оқулықпен жұмыс.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі: Оқушыларды түгендеу; Оқу құралдарын бақылау, оқушылардың зейінін сабаққа аудару
ІІ. Үй тапсырмасы бойынша:
1. Қызығушылықты ояту : «Кубизм» стратегиясы бойынша /кубиктің қырына сай сұрақтар айтылады/
1- қырының тапсырмасы : Сөз құрамына қарай нешеге бөлінеді?
2- қырының тапсырмасы : Қысқарған сөздер қалай жазылады?
3-қырының тапсырмасы : Қысқарған сөзде күрделі атау құрамындағы сөздердің қандай әріптері жазылады, егер қосымша жалғанса қалай жазылады? АҚШ-қа деген сөз қалай жазылады?
4-қырының сұрағы: Қазақстан Медицина Институты деген сөз қалай қысқартылып жазылады. Қосымша қалай жалғанады?
5- қырының сұрағы : Педагогтік колледж, медициналық колледж, атқару комитеті деген сөздер қалай қысқартылып жазылады, оларға қосымша қалай жалғанады? Педколледжге, медколледжге, аткомге
-6- қырының сұрағы : Техника түрлері (ұшақ, машина, трактор) маркаларын қалай қысқартып жазамыз. Қосымша қалай жалғанады.? ТУ-154-пен, Ан-2 –мен т.б.
-Әр түрлі өлшемнің атаулары ше, олар қандай әріппен жазылады, қосымша қалай жалғанады? ? См, кг, м, т, га, цт.б.
2. Қысқарған сөздерді қатыстырып 5 сөйлем құрастыру тапсырылған болатын, қане, кім оқиды?
103-жаттығу:
Қысқарған сөздерді қатыстырып сөйлем құрау:
Сызу сабағында форматтың оң жағынан 2 см-дей жиек сызылады. Менің туған жерім қаладан 100 км қашықтықта орналасқан. Менің кішкентай інім күніне 1 л-дей сүт ішеді. Ауылдық жерде үйді жылыту үшін 5 т-дай көмір жағады. Мен Жезқазған қаласындағы пединституттың қазақ тілі бөліміне түскім келеді. Жанар педколледждің соңғы курсында оқиды. Мектеп оқушылары ҚарМУ-де болған математикалық олимпиадаға қатысты. Менің атам бұрын колхозда қызмет атқарған. Мектептің екінші қабатында медпункт жұмыс жасайды. ҚХР-ның астанасы Пекин қаласы. Біз Мәскеу қаласына ТУ-104 ұшағымен ұшып бардық.
ІІІ. Жаңа сабақ: Тіркесті сөздер:
Екі немесе одан да көп сөздер тіркесіп келіп бір ұғымды білдіретін күрделі сөздер тіркесті сөздер деп аталады. Бұлар мағынасы жағынан бір ұғымды болып келеді, бірақ бір-бірінен бөлек жазылады. Мысалы: боз торғай, сөз таптары, қара торы, үш жүз т.б.
Тіркесті сөздерге
Күрделі зат есімдер:
Мәдениет сарайы, Алматы қаласы, ауыл шаруашылығы;
Күрделі сын есімдер: қара кер, бидай өңді, ат жақты, ұзын бойлы;
Күрделі сан есімдер: он үш, екі жүз сексен бес;
Күрделі үстеулер: күні бойы, ала жаздай, ертеден қара кешке дейін т.б. жатады.
ІҮ. Оқулықпен жұмыс
Жаттығулар орындату:
№104 араластыра берілген түбір сөздерден біріккен сөз жасаңдар:
Ақ-ақсақал, аққу, соқыр-теке, тоғыз-құмалақ, ақтамақ, ақбөкен, қарақұс, айырқұйрық, ақсақал, тоғызқұмалақ, қарақұмалақ, ақсүйек, соқыртеке, қараторғай, басқарма, әрқашан, әлдекім, кейуана, бірнеше, қайсыбір, әлдекім, әркезде, бірдеме, біркелкі
№109-жаттығу. Өлеңді оқып, құрамындағы күрделі сөздерді түріне қарай ажыратыңдар.
Қырық тоғыз, Елу бір – күрделі сан есім;
Орыс-қазақ, аунап-қунап – қосарланған қос сөз
Алатау-біріккен сөз, ала және тау
110-жаттығу.Мақал-мәтелді сөз құрамына талдап, мағынасын түсіндіріңдер
2.Қыздың аңқауынан сақта
Ұлдың жалқауынан сақта.
3.Атаңа не қылсаң, алдыңа сол келер.
4.Баланың бас ұстазы - ата-анасы.
5. Тентек баланы теке сүзеді.
Ү. Үйге тапсырма:
106-жат. Сөйлемдегі қос сөздердің арасына дефис қойып көшіріңдер.
108-жат.: Мәтіннен күрделі сөздерді теріп жазыңдар.
ҮІ. Сабақты бекіту үшін сұрақтар: Тіркесті сөздер дегеніміз не? Мысалдар келтіріп, түсіндір.
ҮІІ. Оқушыларды бағалау.
Дамытушылық: Жаттығу жұмыстары арқылы ойын, есте сақтау қабілеттерін, іскерлік белсенділігін дамыту.
Білімділік: Ұқыптылыққа, саналылыққа баулу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты меңгеру.
Сабақтың әдісі: сұрақ жауап, түсіндіру, баяндау, тақтамен, оқулықпен жұмыс.
Сабақтың барысы:
І.Ұйымдастыру кезеңі: Оқушыларды түгендеу; Оқу құралдарын бақылау, оқушылардың зейінін сабаққа аудару
ІІ. Үй тапсырмасы бойынша:
1. Қызығушылықты ояту : «Кубизм» стратегиясы бойынша /кубиктің қырына сай сұрақтар айтылады/
1- қырының тапсырмасы : Сөз құрамына қарай нешеге бөлінеді?
2- қырының тапсырмасы : Қысқарған сөздер қалай жазылады?
3-қырының тапсырмасы : Қысқарған сөзде күрделі атау құрамындағы сөздердің қандай әріптері жазылады, егер қосымша жалғанса қалай жазылады? АҚШ-қа деген сөз қалай жазылады?
4-қырының сұрағы: Қазақстан Медицина Институты деген сөз қалай қысқартылып жазылады. Қосымша қалай жалғанады?
5- қырының сұрағы : Педагогтік колледж, медициналық колледж, атқару комитеті деген сөздер қалай қысқартылып жазылады, оларға қосымша қалай жалғанады? Педколледжге, медколледжге, аткомге
-6- қырының сұрағы : Техника түрлері (ұшақ, машина, трактор) маркаларын қалай қысқартып жазамыз. Қосымша қалай жалғанады.? ТУ-154-пен, Ан-2 –мен т.б.
-Әр түрлі өлшемнің атаулары ше, олар қандай әріппен жазылады, қосымша қалай жалғанады? ? См, кг, м, т, га, цт.б.
2. Қысқарған сөздерді қатыстырып 5 сөйлем құрастыру тапсырылған болатын, қане, кім оқиды?
103-жаттығу:
Қысқарған сөздерді қатыстырып сөйлем құрау:
Сызу сабағында форматтың оң жағынан 2 см-дей жиек сызылады. Менің туған жерім қаладан 100 км қашықтықта орналасқан. Менің кішкентай інім күніне 1 л-дей сүт ішеді. Ауылдық жерде үйді жылыту үшін 5 т-дай көмір жағады. Мен Жезқазған қаласындағы пединституттың қазақ тілі бөліміне түскім келеді. Жанар педколледждің соңғы курсында оқиды. Мектеп оқушылары ҚарМУ-де болған математикалық олимпиадаға қатысты. Менің атам бұрын колхозда қызмет атқарған. Мектептің екінші қабатында медпункт жұмыс жасайды. ҚХР-ның астанасы Пекин қаласы. Біз Мәскеу қаласына ТУ-104 ұшағымен ұшып бардық.
ІІІ. Жаңа сабақ: Тіркесті сөздер:
Екі немесе одан да көп сөздер тіркесіп келіп бір ұғымды білдіретін күрделі сөздер тіркесті сөздер деп аталады. Бұлар мағынасы жағынан бір ұғымды болып келеді, бірақ бір-бірінен бөлек жазылады. Мысалы: боз торғай, сөз таптары, қара торы, үш жүз т.б.
Тіркесті сөздерге
Күрделі зат есімдер:
Мәдениет сарайы, Алматы қаласы, ауыл шаруашылығы;
Күрделі сын есімдер: қара кер, бидай өңді, ат жақты, ұзын бойлы;
Күрделі сан есімдер: он үш, екі жүз сексен бес;
Күрделі үстеулер: күні бойы, ала жаздай, ертеден қара кешке дейін т.б. жатады.
ІҮ. Оқулықпен жұмыс
Жаттығулар орындату:
№104 араластыра берілген түбір сөздерден біріккен сөз жасаңдар:
Ақ-ақсақал, аққу, соқыр-теке, тоғыз-құмалақ, ақтамақ, ақбөкен, қарақұс, айырқұйрық, ақсақал, тоғызқұмалақ, қарақұмалақ, ақсүйек, соқыртеке, қараторғай, басқарма, әрқашан, әлдекім, кейуана, бірнеше, қайсыбір, әлдекім, әркезде, бірдеме, біркелкі
№109-жаттығу. Өлеңді оқып, құрамындағы күрделі сөздерді түріне қарай ажыратыңдар.
Қырық тоғыз, Елу бір – күрделі сан есім;
Орыс-қазақ, аунап-қунап – қосарланған қос сөз
Алатау-біріккен сөз, ала және тау
110-жаттығу.Мақал-мәтелді сөз құрамына талдап, мағынасын түсіндіріңдер
- Ұл баланың үйкүшік болғаны жараспайды,
2.Қыздың аңқауынан сақта
Ұлдың жалқауынан сақта.
3.Атаңа не қылсаң, алдыңа сол келер.
4.Баланың бас ұстазы - ата-анасы.
5. Тентек баланы теке сүзеді.
Ү. Үйге тапсырма:
106-жат. Сөйлемдегі қос сөздердің арасына дефис қойып көшіріңдер.
108-жат.: Мәтіннен күрделі сөздерді теріп жазыңдар.
ҮІ. Сабақты бекіту үшін сұрақтар: Тіркесті сөздер дегеніміз не? Мысалдар келтіріп, түсіндір.
ҮІІ. Оқушыларды бағалау.
Пікір қалдыру (0)
Пікірлер:
Ұқсас жаңалықтар: