Сабақ жоспарлары / Қазақ тілі мен әдебиеті
Сын есімнің жасалуы - Қазақ тілі, 6 сынып
САБАҚТЫҢ ТАҚЫРЫБЫ. Сын есімнің жасалуы.
1. Қайталау сұрақтары:
Тақтаға тапсырма жазылған кесте ілінеді. Тапсырманы ең бірінші болып аяқтаған оқушы «шапшаң оқушы» болып саналады. Берілген сын есім сөздердің сындық мағыналарын анықтап, тиісті зат есімдермен тіркестіріп жазыңдар. Үлгі: Ұзын арқан. Ұсақ моншақ. Ұзын. Қысқа. Аласа. Биік. Жеңіл. Қатты. Жұмсақ. Сұлу. Ащы. Тұщы. Лас. Таза. Нас. Қызыл.Ақ. Жаман. 3. Деңгейлік тапсырмалар орындату (таратпа қағаздар тарату). Бүгінгі сабақтың тақырыбы: Сын есімнің жасалуы. Сабақтың мақсаты: сын есімнің жасалу жолдарын меңгерту.
Ешбір жұрнақсыз түбір күйінде айтылатын сын есімді н е г із гі с ы н е с і м дейміз. Жұрнақ арқылы жасалған сын есімді т у ы н д ы с ы н е с і м дейміз. Сын есім тұлғасына қарай: Негізгі Туынды ақ, таза, жақсы, терең, тазалау, жастау, өнерлі, үлкен, көк, аласа сусыз, көтеріңкі Туынды сын есім жасайтын жұрнақтар үлкен екі топқа бөлінеді: есім сөздерден сын есім етістіктен сын есім тудыратын жұрнақтар тудыратын жұрнақтар қыс-қы, су-лы, ағаш-сыз,тау-дай қорқ-ақ, бас-ыңқы, ту-ынды, қала-лық, бой-шаң, білім-паз, тарих-и қаш-аған, ұрыс-қақ, көр-гіш Сын есімдер, сондай-ақ қосарлану және тіркесу арқылы да жасалады. Бұлар құрамына қарай Дара сын есімдерКүрделі сын есімдер қара,көк,таза,қысқы,сөзшең үлкен –кіші, балалы-шағалы, шұбар ала Жаттығу жұмыстарын орындау: 132- жаттығу. Мақал –мәтелдердің мәнін ашыңдар. Олардағы сын есімнің мағыналарын айқындап, негізгі және туынды сын есімдерді ажыратыңдар. Кеңпейілді атаның – қандай атаның? кеңпейілді - сын есім, заттың сапалық белгісін, сипатын білдіріп тұр. Құрамына қарай –дара, тұлғасына қарай – негізгі. І қатар. 133-жаттығу. Берілген сын есімдердің сындық белгілерін анықтаңдар. Негізгі сын есімдерді бір бөлек, туынды сын есімдерді бір бөлек көшіріп жазыңдар. Үлгі: негізгі сын есімдер: қысқа туынды сын есімдер: тоғайлы ІІ қатар. 134-жаттығу. Көп нүктенің орнына төмендегі жақшада берілген сын есім жұрнақтарының тиістісін қойып, сөйлем құрап жазыңдар. Үлгі: Әдепті бала – арлы бала. ІІІ қатар. 135- жаттығу. Өлең жолдарын оқып, құрамындағы туынды сын есімдерді қанда жолмен жасалғандығын түсіндіріңдер. Сұрақ –жауап:
Сабаққа жақсы, белсенді қатысқан оқушыларды мадақтау, бағалау. Сабаққа ынтасы төмен оқушыларға жекелеме тапсырмалар беру. |
Пікір қалдыру (0)
Пікірлер:
Ұқсас жаңалықтар: